Dlaczego lekcje historii są zmorą dla uczniów?

Nie wiedzieć czemu, lekcje historii zawsze były nudne. Czy to wina źle skonstruowanych podręczników, czy wykładowców – młodzież nigdy tego przedmiotu nie lubiła. Jak to jest więc możliwe, że niedawno otwarte Muzeum Powstania Warszawskiego cieszy się ogromną popularnością właśnie wśród młodzieży, która uważa godziny w nim spędzone za najciekawsze lekcje historii? Nowe środki przekazu, technika, obrazy mają zupełnie inny odbiór niż szkolny podręcznik. Poza tym wymaganie przez nauczycieli uczenia się na pamięć setek dat sprawiło, że historia stała się nudna i nieciekawa. Historia Polski, bardzo burzliwa w swoich dziejach, powinna być dla młodzieży bardzo ważnym tematem. Znajomość historii swojego kraju, to część patriotyzmu, który tak bardzo chcemy pielęgnować. Może jednak trzeba pewne tematy w podręcznikach zmienić, aby w nieco inny sposób przemawiały do uczniów? Jeżeli udało się to zrobić z powstaniem warszawskim, może się uda z rozbiorami Polski, czy historią naszych królów. A wtedy nikt nie powie, że lekcje historii są nudne. Wkuwanie dat na pamięć nie zmieni podejścia uczniów do dawnych dziejów.

Leave a Reply

Ciekawe artykuły
  • Edukacja medialnaEdukacja medialna
    Edukacja medialna ma za zadanie w taki sposób nauczać swych uczniów by umieli oni wykorzystywać zasoby mass mediów. Nie jest to wprawdzie łatwa nauka, aczkolwiek każdy jest w stanie się …
  • Kiedy dzieci zadają za dużo pytańKiedy dzieci zadają za dużo pytań
    Nie powinniśmy być zniecierpliwieni, kiedy nasze dzieci wchodzą w okres zadawania tysiąca pytań typu ‘dlaczego słońce świeci’ albo ‘dlaczego człowiek ma dwie nogi, a piesek cztery’. To oznacza, że nasze …