Edukacja sześciolatków rewolucją w szkolnictwie

Od momentu pójścia do przedszkola, dzieci praktycznie rozpoczynają nauczanie w różnych dziedzinach, oczywiście na odpowiednim dla swojego wieku poziomie. Pierwsze próby rysowania, nauka piosenek, wierszyków, tańca, rytmiki – to przecież zabawa, ale połączona z nauką. Dziecko rozwija swoje procesy myślowe, manualne tworząc powoli podstawy do dorosłego życia. Nie wszystkie dzieci są jednakowe, dlatego już na tym etapie rozwoju widać różnice pomiędzy nimi. Jedno szybciej uczy się rysować, pisać litery, łatwiej zapamiętuje, drugie ma z tym wszystkim problemy. Czy zatem odgórna decyzja o pójściu sześciolatków do szkoły jest słuszna? Według mnie, jedynym kryterium powinna być decyzja psychologa, który jest w stanie dokładnie określić poziom rozwoju malucha w wieku sześciu lat i podjąć decyzję o rozpoczęciu nauki bądź nie. Dla dziecka niedojrzałego psychicznie, taka decyzja może mieć wręcz odwrotny skutek, może to być niemal traumatycznym przeżyciem, mającym wpływ na dalsze lata nauki. Przeprowadzenie dziecka ze świata zabawek do świata szkolnych podręczników jest procesem, który jakiś czas trwa. To nie jest tylko zamiana budynków z przedszkolnego na szkolny.

Leave a Reply

Ciekawe artykuły
  • Nauka o komunikowaniu
    Bardzo ważne jest, aby osoby funkcjonujące w społeczeństwie, posiadały odpowiednią wiedzę na temat nauk o komunikowaniu. Dzięki temu, nie będą one miały żadnych problemów z nawiązywaniem kontaktów. Wszystko w takiej …
  • Przedsiębiorczość jako dział nauki
    Przedsiębiorczość jest nauką zajmującą się głównie przygotowaniem uczniów do założenia czy też prowadzenia działalności gospodarczej. Nauka ta uczy postaw jako osoba przedsiębiorcza oraz potrzebnych do tego zawodu predyspozycji. Ważnym aspektem …