System oceniania w polskiej szkole

System oceniania jest kwestią, która zawsze budzi wiele kontrowersji. Przede wszystkim dlatego, że chyba nie da się wprowadzić jakiś obiektywnych kryteriów. Dzieje się tak, ponieważ ocena w dużej mierze zależy od nauczyciela i jego spojrzenia oraz zdania. Oczywiście placówki oświatowe, a nawet ministerstwo edukacji dokłada wszelkich starań, aby jak najbardziej ujednolicić kryteria wystawiania ocen. W wielu szkołach przy proponowaniu uczniom noty końcowej z danego przedmiotu, korzysta się z tak zwanej średniej ważonej. Nauczyciel sumuje wszystkie oceny i procentowo liczy ich ważność. Te ze sprawdzianów mają oczywiście największy wpływ, te za aktywność najmniejszy. Często zdarza się jednak, że nawet przy takim systemie oceniania uczeń czuje się pokrzywdzony i uważa, że został potraktowany niesprawiedliwie. Wynika to z tego, że wielu młodych ludzi zaczyna interesować się swoimi wynikami w nauce dopiero, gdy zbliża się zakończenie roku szkolnego i czas wypisywania świadectw. Tymczasem ocenę końcową nauczyciel wystawia, biorąc pod uwagę osiągnięcia danej osoby podczas całego semestru.

Leave a Reply

Ciekawe artykuły
  • Wiedza jako temat rozważań filozoficznych i jak to wygląda w praktyce
    Wiedza, jest terminem dość niejednoznacznym, nad którym rozmyślali już wielcy filozofowie. Istnieje wiele definicji tego pojęcia. Już Sokrates doszedł do wniosku, że wiedza to jedyne, prawdziwe i słuszne przekonanie. Arystoteles …
  • Tłumacz niemieckiego LublinTłumacz niemieckiego Lublin
    Dobry tłumacz niemieckiego. Odpowiednio przetłumaczony tekst może czasami mieć całkowicie inne brzmienie niż taki, który robi się na szybko lub bez odpowiednich umiejętności. Dlatego też czasami lepiej nie szukać oszczędności …