System oceniania w polskiej szkole

System oceniania jest kwestią, która zawsze budzi wiele kontrowersji. Przede wszystkim dlatego, że chyba nie da się wprowadzić jakiś obiektywnych kryteriów. Dzieje się tak, ponieważ ocena w dużej mierze zależy od nauczyciela i jego spojrzenia oraz zdania. Oczywiście placówki oświatowe, a nawet ministerstwo edukacji dokłada wszelkich starań, aby jak najbardziej ujednolicić kryteria wystawiania ocen. W wielu szkołach przy proponowaniu uczniom noty końcowej z danego przedmiotu, korzysta się z tak zwanej średniej ważonej. Nauczyciel sumuje wszystkie oceny i procentowo liczy ich ważność. Te ze sprawdzianów mają oczywiście największy wpływ, te za aktywność najmniejszy. Często zdarza się jednak, że nawet przy takim systemie oceniania uczeń czuje się pokrzywdzony i uważa, że został potraktowany niesprawiedliwie. Wynika to z tego, że wielu młodych ludzi zaczyna interesować się swoimi wynikami w nauce dopiero, gdy zbliża się zakończenie roku szkolnego i czas wypisywania świadectw. Tymczasem ocenę końcową nauczyciel wystawia, biorąc pod uwagę osiągnięcia danej osoby podczas całego semestru.

Leave a Reply

Ciekawe artykuły
  • KoedukacjaKoedukacja
    Koedukacja jest to rodzaj edukacji, który polega na równoczesnym kształceniu się dzieci obu płci. W ten sposób więc tworzy się klasy mieszane. Jest wielu zwolenników i przeciwników takiego obrotu sprawy. …
  • Na dużej głębokości też istnieje życieNa dużej głębokości też istnieje życie
    W ostatnim okresie czasu naukowcy brytyjscy dokonali niezwykłego odkrycia. Przy pomocy specjalnej podwodnej łodzi bezzałogowej badali głębiny morskie, otaczające Antarktydę. Badane były wody tego akwenu na głębokości od 1,5 do …